środa, 10 grudnia 2014

Ciasteczka orzechowe bez mąki


Uwielbiam ciastka, które są proste w przygotowaniu i zawierają wartościowe składniki. Często powtarzam, że jeśli użyjesz dobrych składników, to na pewno wyjdzie z tego coś dobrego. I tak jest też w tym przypadku.
Kasiu dziękuję za podesłanie tego przepisu. Przepis pochodzi z bloga "bez okruszka". Przetestowałam, lekko zmodyfikowałam i coraz częściej je piekę. Może nie wyglądają jakoś atrakcyjnie, ale w smaku są rewelacyjne.


Ciasteczka orzechowe bez mąki

Trudność: łatwe
Ilość: około 25 sztuk
Przygotowanie: około 25 min 
Produkt bezglutenowy

Składniki
  • 100 g suszonych owoców (ja użyłam 50 g rodzynek, 25 g żurawiny i 25 g moreli)
  • 200 g orzechów (ja użyłam 50 g migdałów, 25 g orzechów włoskich i 25 g orzechów laskowych) 
  • 3 łyżki miodu - oczywiście z rodzinnej pasieki :)
  • 1 jajko

Instrukcja
Piekarnik nastawić na 160˚C. Suszone owoce drobno pokroić, orzechy drobno posiekać lub zmielić (skład tej mieszanki możecie zmieniać według upodobań, oby proporcje orzechów do owoców pozostały takie same). Jajko wymieszać z miodem (autorka z bloga "bez okruszka" sugerowała, zamiast miodu dodanie syropu z agawy, ale ja jestem wierna miodom z polskich pasiek). Pamiętaj tylko aby nie przedobrzyć z ilością miodu, bo ciastka wyjdą lekko wilgotne i plastyczne, a chodzi o to aby były kruche. Autorka sugerowała też dodanie łyżeczki ekstraktu z wanilii, ale ja stwierdziłam, że bakalie są na tyle aromatyczne, że nie trzeba tego aromatu niczym już wzmacniać. Do masy jajecznej dodać pokrojone bakalie i dokładnie wymieszać. Łyżeczką nakładać masę na blachę wyłożoną papierem do pieczenia lub silikonową matą do pieczenia. Formować płaskie ciasteczka, które można przyozdobić migdałem lub ziarnami sezamu lub upiec bez żadnych ozdobników. Piec około 20 minut. Po wyjęciu ciasteczka będą plastyczne, więc należy pozostawić je do wystygnięcia, tak aby ich konsystencja zmieniła się w kruchą i chrupiącą.


Instrukcja na Thermomix
Piekarnik nastawić na 160˚C. W naczyniu umieścić suszone owoce i orzechy, zmiksować 20 s/ obr poz. 4. Dodać następnie jajko i miód i mieszać 5 s/obr poz. 6. Łyżeczką nakładać masę na blachę wyłożoną papierem do pieczenia lub silikonową matą do pieczenia. Formować płaskie ciasteczka, które można przyozdobić migdałem lub ziarnami sezamu lub upiec bez żadnych ozdobników. Piec około 20 minut. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz